Grijp nu uw kans. Het bestuur van de Lijst Pim Fortuyn Eindhoven zoekt meerdere raads- en commissieleden voor de verkiezingen die op 18 maart 2026 worden gehouden.
Heeft u interesse? Stuur dan een motivatiebrief naar
Soms schamen wij ons als LPF-fractie om gemeenteraadslid in Eindhoven te zijn. U denkt nu misschien: Dan stop je er toch mee! Maar dat is geen optie. Eindhoven verdient beter. Het huidige beleid van het linkse college werkt niet. De extreem lage opkomst van 41,6% bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022, de laagste in heel Nederland, heeft geleid tot een stadsbestuur dat steeds verder verwijderd is van de dagelijkse realiteit. In 2026 móét dit veranderen. Meer rechtse stemgerechtigden moeten naar de stembus om Eindhoven weer op de rails te krijgen.
Onze agenda, geïnspireerd door het gedachtegoed van Pim Fortuyn en gebaseerd op een stuk levenservaring, draait om het beschermen van inwoners en ondernemers tegen slecht beleid. Neem het Masterplan Mobiliteit, de ontwikkelingen rond de Zuid-as in Gestel, het Warmtenet en het invoeren van betaald parkeren binnen de Ring. Deze maatregelen jagen bewoners op hoge kosten en brengen ondernemers in problemen. Onze pogingen om deze plannen tegen te houden, zoals het toegankelijk houden van Restaurant De Mispelhoef, zijn helaas door de linkse meerderheid genegeerd met als gevolg dat men de ondernemer in een uitzichtloze situatie heeft gebracht.
Raadsvoorstel Definitief vaststellen Voorlopig Ontwerp Stationsplein en Stationsweg
10 december 2024
Voorzitter, dank u wel,
Wat ik in de vorige coalitieperiode meerdere keren tegen de wethouder heb gezegd, maar ook nu nog van mening ben, blijf ik herhalen. Er komen véél te weinig openbare parkeerplaatsen terug! De mobiliteit in onze stad, zeker binnen de Ring is een drama in wording. Zeker ook in de binnenstad. Er wordt te weinig rekening gehouden, dat heel veel mensen niet zonder auto kunnen en ook niet zonder auto willen. En dat ook niet gaan doen!
Wij geloven niet in deel-mobiliteit en het Openbaar Vervoer als vervanger van het eigen vervoer. Deelmobiliteit is mooi om erbij te doen. Dus zal je daar toch rekening mee moeten houden. Helaas doen we dat niet in onze stad. De vraag is dus wat dit betekend voor onze ondernemers?
Raadsvoorstel Gewijzigde vaststelling bestemmingsplan ‘Oirschotsedijk – A. Fokkerweg (Groene Corridor)'
26 november 2024
Voorstel om dit raadsvoorstel bij bespreekstukken te plaatsen
Voorzitter, dank u wel,
Al een aantal jaren verzetten beide ondernemers van De Mispelhoef zich, tegen de plannen van onze gemeente. Eerder al hebben zij meerdere alternatieve routes aangedragen om de bereikbaarheid van- en naar De Mispelhoef met de auto, na de ombouw van de Oirschotsedijk tot fietsstraat te waarborgen. Maar tot nu toe worden hun zorgen genegeerd en gebagatelliseerd.
Wij hadden mogen verwachten, dat het college eerder al tot goede afspraken waren gekomen. Want dit geschil loopt al meerdere jaren. Goede afspraken over een goede blijvende bereikbaarheid met de auto, naar- en van deze schitterende locatie, zodat de toekomstige bedrijfsvoering van De Mispelhoef geen gevaar zou lopen.
Betoog Rudy Reker
Voorzitter dank u wel,
Bij dit Raadsvoorstel mogen we stellen dat we veel te ver voor de troepen uitlopen. Wij zijn met dit voorstel bezig om vele miljoenen euro’s te verbrassen en onze Eindhovense inwoners op hoge kosten te jagen. Zonder hen een goed resultaat van voldoende warmte te kunnen garanderen. De heer Kouijzer, die net heeft ingesproken, zei zojuist precies waar de problemen zijn te vinden. Zijn bijdrage heb ik voor deze vergadering al met grote aandacht gelezen.
Voorzitter,
In de nieuwsmedia heb ik de laatste maanden alleen maar kunnen lezen dat alle gemeenten die met een warmtenet bezig zijn alleen maar problemen ondervinden. Dit nog los van alle financiële probleem waar bewoners die met een warmtenet krijgen te maken mee worden opgezadeld.